Virtualita a vzdělávání

Záměrně píši virtualita místo virtuální realita, protože nejde jen o jednu formu možného zprostředkování zážitku. Forma podsunutí informací je možná širokým spektrem podnětů, ale také nutno uznat, že s virtuální realitou a možnostmi rozšířené reality je nyní vše mnohem snazší…

Při klíčování výsledků vyhledávání se lze ve zpravodajství a Google zdrojích dočíst o prakticky nasazených technologií a jejím obrovském rozmachu ve vývoji v rukách armád. Ještě v dohledné době zpět bylo i u nás otevřené centrum s možnostmi virtuální reality a tímto způsobem zprostředkované zkušenosti.

A prakticky  úplně včera je objevily informace o využití virtuality na několika speciálně vybavených pracovišť po ČR a dnes je již tato technologie nasazována i na školy.

Zajímavostí a varováním je perex mnohých výsledků v Google mimo jiné o . To mě například, a to ač chápu, zarazilo. Mnozí si stěžujeme na zabořené hlavy mobilové sekty Zombies a já nechci aby tudy bylo směřováno mé dítko. Jenže to je jen jediná moje připomínka. Jiné je to již s tablety, a výuku formou rozšířené reality naprosto podporuji, i když si myslím, že se má představa může rozcházet s představami v nasazení. Na vysvětlenou… myslím si, že poměr z pohledu času využití technologie a poměr zisku dovedností, za což považuji i dovednost hledat a skládat informace, je v nerovnováze v neprospěch zisku dovedností. Řekněme například, že virtualita nenahradí skutečnou zahradu, ale rozšířená realita může v zahradě velice intenzivně pomáhat.

Velice zajímavé výsledky dá Google při klíčových slovech:

a dále kombinace slov vzdělávání/využití/… nabízí také mnoho zajímavých, ač velice si podobných výsledků.

Škola u nás v obci Nelahozeves je zatím vybavena interaktivní tabulí, ale tato budoucnost k nám jistě rychle doběhne.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..